Αξιολόγηση εκπαιδευτικών ιστότοπων: Η περίπτωση του 6ου Διαγωνισμού Ελληνόφωνων Εκπαιδευτικών Ιστότοπων
Περίληψη
Οι εκπαιδευτικοί ιστότοποι αυξάνονται συνεχώς και αποτελούν ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς-κηδεμόνες αλλά και για το ευρύ κοινό. Η βελτίωση της ποιότητάς τους συμβάλλει στη διασφάλιση υψηλής ποιότητας παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Στο παρόν άρθρο προτείνεται ένα μοντέλο αξιολόγησης για διάφορες κατηγορίες εκπαιδευτικών ιστότοπων, με χρήση κοινών αλλά και ιδιαίτερων ανά κατηγορία αξόνων αξιολόγησης και διαβαθμισμένων κριτηρίων. Το προτεινόμενο μοντέλο αναπτύχθηκε και χρησιμοποιήθηκε στο πλαίσιο του 6ου Διαγωνισμού Ελληνόφωνων Εκπαιδευτικών Ιστότοπων (ΔΕΕΙ). Συγχρόνως, για την υλοποίηση, την εφαρμογή και την υποστήριξη των πολύπλοκων ιδιαιτεροτήτων του, αναπτύχθηκε ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα. Η διαδικασία της αξιολόγησης των εξακοσίων εξήντα τεσσάρων (664) εκπαιδευτικών ιστότοπων που συμμετείχαν στον 6ο ΔΕΕΙ, ανέδειξε τους καλύτερους ιστότοπους ανά κατηγορία, μέσα από την αξιοποίηση της προτεινόμενης μεθοδολογίας υλοποίησης. Το προτεινόμενο μοντέλο και τα εργαλεία του είτε μέσω αντίστοιχων διαγωνισμών είτε ως εργαλείο αυτό-αξιολόγησης εκπαιδευτικών ιστότοπων συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση και τη διασφάλιση της ποιότητας τους.