Φύλο και ΤΠΕ στη σχολική εκπαίδευση: θεματολογία και προσεγγίσεις των ερευνών για τις διαφορές φύλου στις τρεις τελευταίες δεκαετίες
Περίληψη
Η εργασία αφορά στη θεματολογία και τις αλλαγές στις προσεγγίσεις των ερευνών αναφορι-κά με τις διαφορές φύλου στο πεδίο «φύλο και ΤΠΕ στη σχολική εκπαίδευση» κατά τις τρειςτελευταίες δεκαετίες. Οι διαφορές φύλου (με εστίαση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμιαεκπαίδευση) εξετάζονται μέσα από συγκεκριμένη βασική ερευνητική θεματολογία: την πρό-σβαση και την εμπειρία χρήσης στους υπολογιστές, τις στάσεις-συμπεριφορές των εκπαιδευ-τικών, τις στάσεις-απόψεις και τις μαθησιακές πρακτικές των μαθητών/τριών. Οι αλλαγέςστις ερευνητικές προσεγγίσεις παρουσιάζονται υπό δύο άξονες, τη συζήτηση ισότητας φύλωνκαι την κριτική συζήτηση, η οποία και παρέχει πιο ικανοποιητική ερμηνεία των διαφορώνφύλου. Αναγνωρίζοντας,α) το φύλο ως κοινωνικο-πολιτισμική κατασκευήβ) την κοινωνική κατασκευή των ΤΠΕ ως έμφυλης πρακτικήςγ) ότι οι έννοιες «φύλο» και «ΤΠΕ» αλλάζουν, γίνεται φανερό ότι ο ρόλος του σχολείουστην άρση των διαφορών φύλου στην εκπαίδευση των μαθητών/τριών στις και με τιςΤΠΕ είναι σημαντικός και προτείνονται κατευθύνσεις για τους/τις εκπαιδευτικούς.