Τα κοινωνικά δίκτυα ως εκπαιδευτικά εργαλεία: Εμπειρία από την εκμάθηση του Matlab μέσω Facebook

Άννα Σωτηριάδου, Σπυρίδων Παπαδάκης

Περίληψη


Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν μια νέα πραγματικότητα στο Διαδίκτυο. Η χρήση τους στην διδασκαλία ενηλίκων, στοχεύει στη διευκόλυνση της συνεργασίας και της επικοινωνίας. Τo παρόν άρθρο παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας για τη χρήση τους στην εκπαίδευση, για τη διδασκαλία του Matlab. Ειδικότερα, εξετάστηκαν οι τρόποι και ο βαθμός όπου το Facebook μπορεί να ενθαρρύνει την ενεργητική συμμετοχή και την ενίσχυση της επικοινωνίας των εκπαιδευομένων από απόσταση. Βασικό συμπέρασμα, είναι ότι η ευκολία χρήσης των κοινωνικών δικτύων και η δυνατότητα άμεσης διάδρασης, υποστηρίζουν την αλληλεπιδραστική μάθηση, την κριτική σκέψη, την επιχειρηματολογία και τεκμηρίωση των απόψεων των μαθητευόμενων. Θετικές ήταν οι απόψεις των εκπαιδευόμενων, ως προς την εκπαιδευτική χρήση του Facebook. Επιπρόσθετα, η κοινωνική δικτύωση μπορεί να αξιοποιηθεί και στη δια βίου μάθηση, τόσο στη διευκόλυνση της επικοινωνίας των ενηλίκων στη διδασκαλία του Matlab, όσο και στην επιτυχή υλοποίηση δραστηριοτήτων συνεργατικής μάθησης από απόσταση. Όπως αποδείχθηκε, η δομή του Facebook, μπορεί να προσφέρει τα μέσα που χρειάζονται για να υποστηρίζεται αποτελεσματικά και ποιοτικά η μάθηση.

Λέξεις κλειδιά


κοινωνικά δίκτυα, εκπαίδευση, Matlab

Πλήρες Κείμενο:

PDF