Επικοινωνιακή γλωσσική διδασκαλία και διδακτική της Πληροφορικής στο Δημοτικό σχολείο: Μια διαθεματική προσέγγιση σε παιδιά ΣΤ’ Δημοτικού με χρήση του εργαλείου Scratch

Δ. Χασανίδης, Κ. Ντίνας, Θ. Μπράτιτσης, Α. Στάμου, Χ. Γκόγκου

Περίληψη


Ο σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας ήταν να παρουσιάσουμε τις ομοιότητες μεταξύ της γλώσσας και του προγραμματισμού, ως αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης, και να αναλύσουμε τι μπορεί να δανειστεί η διδακτική του προγραμματισμού από τη διδακτική της γλώσσας, συνεισφέροντας στο διδακτικό υλικό για τη διδασκαλία των ΤΠΕ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Πιο ειδικά, εστιάσαμε στην επικοινωνιακή γλωσσική διδασκαλία διατυπώνοντας μια διδακτική πρόταση που αφορούσε τόσο στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου, όσο και στην κατανόηση και παραγωγή απλών προγραμμάτων. Η διδακτική πρόταση σχεδιάστηκε για την ΣΤ’ Δημοτικού και βασίστηκε σε συγκεκριμένους στόχους του ΔΕΠΠΣ και του ΕΑΕΠ για το μάθημα των ΤΠΕ. Για τη συγγραφή των προγραμμάτων επιλέξαμε το περιβάλλον Scratch. Χρησιμοποιήσαμε τη μέθοδο της «τριγωνοποίησης», για να οδηγηθούμε σε ασφαλέστερα συμπεράσματα. Τα αποτελέσματα από την πειραματική εφαρμογή έδειξαν ότι η χρήση στοιχείων και δραστηριοτήτων της γλωσσικής διδασκαλίας φαίνεται να έχει θετική επίδραση στη διδασκαλία του προγραμματισμού. Επίσης, οι μαθητές βρήκαν το περιβάλλον Scratch ελκυστικό.

Λέξεις κλειδιά


Διδακτική προγραμματισμού, Scratch, ΤΠΕ, επικοινωνιακή γλωσσική διδασκαλία

Πλήρες Κείμενο:

PDF