Θεματική περιοχή και Περιεχόμενο
Το περιοδικό "Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση" στοχεύει να αποτελέσει ένα φόρουμ διαλόγου, επικοινωνίας, ανταλλαγής ιδεών, αλληλεπίδρασης και συνεργασίας δύο μεγάλων επιστημονικών κοινοτήτων, οι οποίες είναι από τις πιο δυναμικές στη χώρα μας. Φιλοδοξεί να προσελκύσει και να δημοσιεύσει πρωτότυπες εργασίες, ερευνητικές μελέτες, αναφορές και βιβλιοκριτικές που επικεντρώνονται στο ευρύτερο επιστημονικό πεδίο των φυσικών-περιβαλλοντικών επιστημών και των τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
Είναι προφανές ότι οι επιστημονικές κοινότητες των φυσικών-περιβαλλοντικών επιστημών και των τεχνολογιών στην εκπαίδευση δεν συναντώνται απλά στη διεπαφή των επιστημονικών τους πεδίων και στα πλαίσια ενός δυναμικού περιβάλλοντος που διαμορφώνουν οι ΤΠΕ. Μοιράζονται κοινούς στόχους, προβληματισμούς, προσεγγίσεις, μεθοδολογίες και ερευνητικά εργαλεία. Ελπίζουμε ότι η νέα μας επιστημονική προσπάθεια θα προβάλει τους προβληματισμούς, θα προσανατολίσει το επιστημονικό και ερευνητικό ενδιαφέρον σε σύγχρονα ζητήματα και θα προκαλέσει τον επιστημονικό διάλογο και την ανταλλαγή ιδεών. Απώτερος στόχος είναι να συμβάλει στη διερεύνηση σημερινών επιστημονικών ζητημάτων που απαιτούν προτάσεις για λύση, να προσκαλέσει στο διάλογο αυτό τους εκπαιδευτικούς της πράξης και να βοηθήσει ώστε να αντιμετωπίσουν το έργο τους ως μια, κατά βάση, επιστημονική διαδικασία στο πλαίσιο μιας συνεχώς μεταβαλλόμενης κοινωνίας, όπου η γνώση και οι διεπιστημονικές προσεγγίσεις παίζουν κυρίαρχο ρόλο. Για το λόγο αυτό, θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε κάθε τόμος να περιλαμβάνει ένα τεύχος-αφιέρωμα σε τομείς ειδικού ενδιαφέροντος και, ειδικότερα, σε ερευνητικά ζητήματα που έχουν εφαρμογή ή σχετίζονται με την εκπαιδευτική πρακτική.
Η νέα μας προσπάθεια φιλοδοξεί να προχωρήσει παραπέρα και να συμβάλει ακόμα περισσότερο διερευνώντας το επιστημονικό πεδίο και με νέους άξονες ή κατευθύνσεις. Παρά τη μεγάλη σημασία της μελέτης των δυσκολιών των μαθητών για έννοιες και αντικείμενα των επιστημών και της τεχνολογίας, καθώς και των τρόπων μάθησής τους, θεωρούμε ότι αυτό αποτελεί σήμερα μια σχετικά στενή ερευνητική περιοχή. Παρακολουθώντας τους ερευνητικούς προσανατολισμούς διεθνώς, πιστεύουμε ότι είναι ώριμες οι συνθήκες, και στη χώρα μας, για την παραπέρα διεύρυνση του επιστημονικού πεδίου των φυσικών-περιβαλλοντικών επιστημών και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Από την άποψη αυτή, η Εκδοτική Επιτροπή καλωσορίζει εργασίες και άρθρα που, ενδεικτικά και όχι αποκλειστικά, αφορούν:
- Στο σχεδιασμό διδακτικών παρεμβάσεων και μαθησιακών δραστηριοτήτων
- Σε θέματα εφαρμογής και ένταξης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
- Στο σχεδιασμό και στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού (συμβατικού και ηλεκτρονικού)
- Στα Προγράμματα Σπουδών και στην αξιολόγησή τους
- Σε θέματα ηλεκτρονικής μάθησης και εκπαίδευσης από απόσταση μέσω σύγχρονων τεχνολογιών
- Στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικού υλικού
- Σε διεπιστημονικές και διαθεματικές προσεγγίσεις
- Σε εκπαιδευτικές καινοτομίες
- Στην εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της πράξης
- Σε συγκριτικές μελέτες και κριτικές θεωρήσεις
- Σε ζητήματα σχετικά με την ειδική αγωγή και την εκπαίδευση μειονοτήτων
- Σε θέματα εκπαιδευτικών πολιτικών για τις επιστήμες και την τεχνολογία στην εκπαίδευση
- Στη μελέτη κοινωνικών, ιστορικών και πολιτισμικών παραγόντων που αφορούν στις επιστήμες και στην τεχνολογία στην εκπαίδευση.
Πολιτική Ανοικτής Πρόσβασης
Το συγκεκριμένο περιοδικό παρέχει άμεση ανοικτή πρόσβαση στο περιεχόμενό του υποστηρίζοντας την αρχή της υποστήριξης της παγκόσμιας ανταλλαγής γνώσεων καθιστώντας διαθέσιμη ελεύθερα στο κοινό τα αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας.